1. Varade jälgimine GPS seadmega

Varade jälgimiseks sobib autonoomse akuga GPS seade siis, kui jälgitaval varal puudub endal aku. Näiteks treilerid, järelkärud, ehitustehnika jne. GPS seade on IP67 vee ja tolmu kindel ning sobib kasutamiseks ka välitingimustes.

Pildigalerii

 

Kui kaua kestab aku?

Kasutades GPS seadet vara jälgimiseks millel on sisene aku, siis oleneb kui tihedalt andmeid edastatakse. Näiteks intervall iga tund = 40 päeva, intervall iga kahe tunni järel = 80 päeva, korra päevas = 2,5 aastat.

 

2. Varade jälgimine GSM mastide järgi.

Positsioneerimine on võimalik ka juhul kui puudub GPS signaal? Jah siis lülitub GPS seade automaatselt LBS (Location Based Service) lahendusele ning tuvastab asukoha mobiilimastide järgi.

Positsioneerimine

Kuidas jälgida kauba asukohta, mis asub pidevalt vaheladudes, veoauto kaubaruumis ja ühendus satelliitidega on väga katkendlik või olematu? Siinkohal tulebki appi LBS lahendus ja võimaldab vara jälgida mobiilimastide järgi. Vara jälgimine LBS-i kaudu ei ole küll nii täpne kui GPS-i järgi, aga on hea alternatiiv kui GPS signaal puudub. LBS täpsus linnas on mõnekümnest meetrist kuni paarisaja meetrini ja maapiirkondades kuni paar kilomeetrit.

Kuidas LBS töötab?

Juhul kui GPS seade ei suuda vara asukohta positsioneerida ja info saabub serverisse 0 satelliitidega, siis võetakse arvesse GSM tornide ID koodid ja otsitakse vastavust meie andmebaasist. 2016 aastal oli andmebaasis 5 miljonit punkti. 2019 aastal on GSM tornide andmebaas suurenenud 10 korda ja andmebaasis on täna 50 miljonit punkti. 96% päringutest suudame asukoha tuvastada LBS-i kaudu.

2016 aastal

Positsioneerimine

2019 aastal

positsioneerimine

Kuidas LBS-i rakendada?

Alates 2019 aastast väljastatud GPS seadmetel on võimekus lülituda LBS positsioneerimisele koheselt kui GPS andmed puuduvad. Olgu siis tegu tunneli, parkimismaja või maa-aluse garaažiga. Tänu LBS täpsusele linnas oleme kätte saanud mitu rendiautot, mis oli niiöelda „maha jahtuma“ viidud erinevatesse parkimismajadesse, kus puudub GPS signaal. Üldiselt GSM signaal on tugevam kui GPS signaal ja ei sõltu sellest, kas taevas on näha või mitte. GSM signaali on ka raskem segada.

Positsioneerimine LBS-i kaudu

Hea näide on ettevõttelt, kes soovis jälgida logistika parandamise huvides pakisaadetisi üle Euroopa. Kuna pakid on pidevalt vaheladudes ja veoauto kaubaruumis, kus puudub GPS signaal ning puudub võimalus jälgida kui pikalt on saadetis mõnes vahelaos seisnud ja kas on kokkulepetest kinni peetud marsruudi ja tarneaegade osas. Sellisel juhul oligi ainuke võimalus kasutada GSM maste, et tuvastada kauba asukoht.

Konteinerid

Sama olukord on ka konteinerite jälgimisel. Kui seade on konteineris sees, siis GPS signaal puudub. LBS aga näitab selgelt ära, et konteiner on jõudnud sadamasse või vahelattu. Samuti näeb ära hilinemised ja teekonnast kõrvalekaldumised. Kuna LBS tarbib kordades vähem voolu kui GPS, siis sobib see ideaalselt vara jälgimiseks, millel puudub oma vooluallikas nagu näiteks konteinerid, näituse autod, postisaadetised või reisikohver.

Kui kaua kestab aku?

Kasutades GPS seadet millel on sisene aku, siis oleneb kui tihedalt andmeid edastatakse. Näiteks intervall iga tund = 40 päeva, intervall iga kahe tunni järel = 80 päeva, korra päevas = 2,5 aastat.

Oleme hakanud kasutama just LBS teenust, et jälgida, kas ajakavast peetakse kinni, kokkulepitud teekonda kasutatakse ja kõige olulisem, et saadetisi kokku ei pandaks teiste klientide tellimustega.

LBS andmete kogumine

Kuna igapäevaselt edastab serverisse andmeid rohkem kui 2 miljoni sõiduki, siis võetakse iga GPS koordinaadiga kaasa LBS andmed ja salvestatakse need andmebaasi. Järgmine kord kui masin edastab 0 koordinaadid siis vaadatakse LBS andmeid ja asukoht tuvastatakse endiselt ka ilma GPS andmeteta. Samuti kaardistatakse iga uus GSM tugijaam kui see paigaldatakse Eestis või mujal maailmas.

Sellega saame tagada kõige uuema ja täpsema andmebaasi. Mida rohkem seadmeid meie baasi andmeid edastab, seda täpsemaks lähevad andmed. Kui tulevikus mõni seade edastab andmeid 0 koordinaatidega kas siis maa-aluses parklas, tunnelis või konteineris on vara asukoht endiselt näha. Andmebaas täiustub iga sekundiga ja annab meile suure konkurentsieelise teenusepakkujate ees, kes endiselt toetuvad vaid GPS andmetele.

 

3. Varade jälgimine Bluetooth anduritega

Varade jälgimine Bluetooth tehnoloogial põhinevate juhtmevabade anduritega võimaldavad lahendusi, mida varem ei olnud üldse võimalik pakkuda. Andurite tööraadius on 200 meetrit autos asuvast GPS seadmest ja eluiga 5 kuni 20 aastat. Sobib logistika parandamiseks varadele (välikäimlad, prügikonteinerid jne) millele ei ole mõistlik eraldi GPS seadet paigaldada aga endiselt soovitakse teada kus vara asub.

varade gps jälgimine

Kõige soosam lahendus varade logistika parandamiseks

1. Bluetooth ID andur (max 5 aastat) – 20 eurot+km/tk = 0,33€/kuus

2. Bluetooth ID andur (max 20 aastat) – 29 eurot+km/tk = 0,12€/kuus

 

Konteinerite jälgimine

Olgu siis tegu ehitusjäätmete prügikonteineri, merekonteineri või soojakuga. Kõik saab varustada Bluetooth ID-ga ja multilift traspordimasinad varustatakse GPS seadmetega. Iga kord, kui multilift jätab prügikonteineri kliendi juurde ja lahkub on Teil kaardil visuaalne märge ehk kus kohas katkes konteineri ja veoauto vaheline Bluetooth side. Järelikult seal on ka konteiner. Annab hea ülevaate kogu ettevõtte varade paiknemisest ja seda väga soodsa hinnaga. Enam ei pea varustama iga konteinerit eraldiseisva GPS seadmega.

konteinerite gps jälgimine

Personaalne pakkumine

Küsi kindlasti ka personaalset pakkumist oma masinapargile telefonil 55 900 656, info@carcops.ee või kasuta 30 päevast TASUTA teenuse prooviperioodi ja näed kui mugavaks muutub varade haldamine.